Wednesday, January 13, 2010

Hmm...perlu ke tidak..

cammana nak cakap ek...semua da tau kan UmmuNuha da ada bisnes kecil2an...online bisnes n merangkap mobile stokis untuk Breastfeeding Products kat Kelantan nih...alhamdulillah selepas lebih kurang dalam 2 bulan berbisnes dah nampak potensinya untuk terus maju berkembang...n sekadar nak kongsi ngan suma MamiBabyAlley dapat tawaran untuk supply brg2 breastfeeding ni kat HUSM..satu tawaran yg agak menarik jugakla...dan customer2 di Kelantan ni pun bleh tahan...even wat mobile pun takda masalah..yg penting aku gumbira...huhuhh...sebab dapat jumpa ngan ramai org n yg paling best skali share pasal Breastfeeding ni...Sharing is Caring...hhuhuhu..aku seronok bercerita ngan customer nih pasal Breastfeeding ni..and aku seronok sgt share ngan diorag pasal pengalaman aku n also sedikit ilmu yg ada...bukanya banyak pun...hehehe...n secara tak langsung UmmuNuha kenalah bersedia dgn ilmu2 Breastfeeding (aiikk...Breastfeeding pun kena ada ilmu gak ke....ye...kena ada...klu ada hasrat utuk menyusu tu akan tercapai...bukan mudah tau) sebab customer will expect more from us...kekadang banyak soklan yg ditanya n UmmuNuha kena bersedia ke arah itu...huhuhh
And yang paling tak menyeronokkan bila mana ada soklan tanya kedai kat mana ek...senang nak gi cari...aiyooo...perlu ke ek UmmuNuha bukak physical shop ni....fenin....fenin...ada cadangan tak?please help me in ....

7 comments:

Dayah @ Real Ummu said...

kalau ada modal, apa salahnya Huda..
lagi brkembang.

Nailofar said...

betul3..moga bertambah rezki..sy pun trasa nak berniaga gak..hehe

Anonymous said...

kalo ada extra budget, bukak la kedai..kalo tak buat la kedai kecik kat rumah dulu. :D decidate a room as ur kedai. ;)

teruskan usaha...dpt $$ & pahala, terlaksana satu fardu dah tu.

huds said...

Dayah:hmm...tula tgh dok pk ni...sapa yg nak jaga kedai...yg jaga kedai knla org yg tau pasal BF ni..takleh sebarangan org kan...
Yah:aikk...yah nok nego gapo tu...hehehhe
MamaMiya:skang ni keta yg jadik kedai...huhuh...klu kat umah susah customer nak dtg..

rafiza said...

haha, kelakar pulak bila ko kata jgn jemu bc blog ko..
buat pe nak jemu pulak..

alhamdulillah, bila aku terjumpa balik kawan2 lama, kebanyakannya BF..bg aku itu la beza antara org yang ada ilmu(serta mahu amalkan) dan tidak ada..

anak pertama dulu aku kurang ilmu, berjaya takat 4bulan fully BF, up to 8months mixed feeding..then dah ada gigi aku terus stop..bila fikir balik mmg betapa ruginya..

anak kedua ni alhamdulillah berjaya 8months fully BF, then terpaksa mixed feeding sbb berat anak sgt kuran(ko bayangkan, skrg ni dia dekat setahun tapi baru 6.1kg..)-sedih aku..

ttg entry baru ko ni, pendapat aku kalau ko mmg ada modal, tak salah kalau ko nak buat physical shop pun..

tapi kalau takda, apa kata ko jadikan satu ruang, atau satu bilik di rumah ko sbg ofis di rumah merangkap kedai ko..

hehe, sekadar mencadangkan..

*Mawar Nafastari* said...

salam,
nak tanya, product apa yg kamu jual ek? ada tak jual baju khas utk bf mum mcm kat adrini's tu??

em, tak perlu buka kedai kalau dh nama online shopping.. hehe... kedai kat umah je la.. ;p

++ hainey ++ said...

online shop lagi senang nak maintain huda....boleh buat 24 hrs and at the same time boleh jaga anak ;)