Monday, November 02, 2009

Dinner Anniversary

Alhamdulillah...25.10.2009 genaplah ulangtahun perkahwinan kami yang kedua..syukur padaMu tuhan jalinan ini masih berkekalan dan moga kekal untuk selama-lamanya...syukur segala onak badai yang melanda dapat ditempuhi dengan jaya dan sabarnya...rumahtangga mana yang tidak berkocak...tidak dilanda taufan...bertikam lidah sesekali..bertegang urat...itulah adat...itulah resmi...

Setiap yang terjadi, musibah yang menimpa...ujian yang mendatang...itulah yang mematangkan hubungan suami isteri...segala yang terjadi positifkan segala...alhamdulillah...mahabbah dan rahmah ini sentiasa memayungi...Setiap pergaduhan dan perselisihan...itulah peluang...itulah ruang... Ruang yang diberikan oleh Allah sebagai peluang untuk kami meningkatkan diri....untuk kami koreksi diri... Bukanlah bermaksud sengaja mencari gaduh. Tetapi setiap kali berlakunya perselisihan faham, ia pasti berakhir dengan satu pelajaran baru buat kami...

Y a Allah, padaMu kupohon peliharalah kami suami isteri...Redhailah kami...Pimpinlah kami dalam meniti kehidupan ini...Ya Allah berikan kami kekuatan dalam mengharungi ujian dan mehnahMu...berikanlah suamiku kekuatan dalam menunaikan tanggungjawabnya sebagai suami, anak dan abi dan berikanlah aku juga kekuatan untuk terus berbakti kepada suamiku untuk terus teguh di sisinya...Ya Allah...berilah kami kekuatan dalam mendidik cahaya mata kami dan padaMu jualah kupanjatkan segala...

Teringat aku akan lagu P.Ramlee " Buang yang keruh...ambil yang jernih...baru teguh peribadi...sedangkan lidah lagi tergigit...inikan pula suami isteri..."Buat suamiku yang tersayang...terima kasih atas segalanya...engkaulah lelaki yang terhebat..segala kasih sayangmu...cintamu membuat aku tidak pernah menyesal menjadi isteri buatmu...maafkan ummi atas segala silap dan salah...maafkan ummi seandainya ummi masih belum mampu menjadi isteri yang terhebat buatmu...abi, seandainya ummi diberi peluang...ummi ingin sekali menjadi isterimu sepanjang keturunan...terima kasih sayang...


A tribute to my beloved Hubby


Sayang...engkau yang kucintai
yang kukagumi...yang kusayangi
engkaulah lelaki...engkaulah suami
engkaulah sahabat...engkaulah rafiq
teman aku...saing aku
Sukaku berlagu bersama mu
Dukaku berlalu dengan tawamu
engkaulah suri..engkaulah penyeri
yang setia bersamaku di sisi
airmataku yang mengalir kering sendiri
lantaran kehadiranmu yang mengisi
Sayang...cintamu yang bersemi
sayangmu yang memayungi
membuat aku bahagia sekali
ingin aku terus bersamamu sampai kapan sekalipun
maafkan aku andai ada yang mengguris hati
sungguh
aku tidak mampu menjadi isteri sehebat Fatimah
yang setia di sisi Ali
Namun aku akan terus untuk mencuba...dan mencuba
untuk aku menjadi isteri yang terhebat di matamu....


* Dinner anniversary pada 01.11.2009...terpaksa celebrate lambat sebab Nuha demam on 25.10.09



4 comments:

Lady Qay said...

happy anniv huda..mkn kt mn tuh???hehe

Anonymous said...

happy anniversary..

huds said...

Qay : tq...huhuh...kami santap kat The Ritz Boutique Restaurant...kat jlm bayam..alaa pecahan Four Season..sedaplah jugak...

Mama-Miya : tq...doakan kami ye

Nafastari said...

telan air liur aku tgk gambar2 makanan tuh!!!