Thursday, November 12, 2009

Breastfeeding meremehkan????

rasa macam nak tampar dan nak genyeh je mulut tu...celuparnya lahai minah ni....saya sangatla sakit hati dan geram bila ada sahaja mulut2 dan bibir2 nakal yang celupar yang mengatakan remehla nyusu badan...susahla...cerewetla...malaslaa...minum susu tin lagi senang..HELLO!!!kalaulah org2 yg begitu tau hikmah dan nikmatnya menyusu badan ni mesti diorang akan menyesal seumur hidup sebab tak nyusu badan anak dia....isyyy geram2x...sedih sangat2.... saya sangat suka kalau gi shopping complex tetiba ada org nyusu kat public...Sayaa sangat respekla pada ibu2 sekalian yang sangat gigih memberikan yang terbaik untuk anaknya...alhamdulillah mujurlah Nuha diberi kesempatan itu dan saya juga diberi kesempatan untuk menyusukan Nuha...untuk pengetahuan sekalian saya adalah org yg sangat obsess dengan breastfeeding ni....
Saya amat suka sekali membantu ibu-ibu yang baru melahirkan anak dan ingin menyusukan badan anak mereka...it's so wonderful...Ya Allah nikmatnya bagi ibu-ibu yang merasai pengalaman menyusukan anak mereka..
Setiapkali menyusu terasa jalinan kasih antara ibu dan anak...terasa betapa eratnya hubungan antara anak dan ibu...Ya Allah syukur atas nikmat yang diberikan...
Saya amat teruja sekali apabila membaca entry dalam blog Pakdi
Sangat suka dengan pakdi yang menyokong breastfeeeding ini...caiyok pakdi...Pnadangan seorang lelaki mengenai breastfeeding ini...Breastfeeding adalah sesuatu yang natural...sesuatu yang semulajadi....

Saksikanlah video ini..pasti naluri keibuan anda akan tersentuh...





6 comments:

*Mawar Nafastari* said...

Subahanallah, perasaan itu sungguh indah... :)

huds said...

Mawar: Yup...subhanallah...no words can describe...sungguh mengindahkan..syukurlah kita diberi peluang untuk mengalaminya...

kelisa_samudera said...

apabila bercakap tak guna akal memang macam tu lah. sesuatu yg mulia dianggap leceh. kalau tak suka diam saja sudah cukup.

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

hemm..sy pn geram bila ada org berkata sedemikian...tp sy sedikit terkilan cz my baby xnk menyusu badan secara direct after 3m...sgt2 sedih..xdpt nk bygkn perasaan time 2..rasa mcm my bby jauh jer dr sy...tp saya usahakn dgn pump n letak botol..wlpn bekerja...sy rela balik semata2 utk pump..alhamdulillah di minum...tp sedih ar cz bila dh 5m air susu sy pn dh kering..lg skali tersgt2 terkilan..hemm..2 xtau ler bg org yg berkata bf 2 cerewt...for me..ia mengeratkn sy ngn my bby...

huds said...

Liesa: saya faham perasaan anda..hmm why not liesa try utk relactation baby liesa...manala tau insyaAllah dia nak jugak direct pas ni...umur baby Liesa dah berapa bulan..

Anonymous said...

memang ramai ibu2 yg lebih suka bg susu botol.byklh mereka punya alasan yg tak masuk dek akal.bak kata orang,hendak seribu daya..taknak seribu dalih,betul x?Ak 1st dn 2nd sy minum susu botol dulu dsebabkan saya p bekerja jauh dr anak2 dan tak ada info mengenainya.Dan syukur,ank ke3 nie saya dapat menyusukan ank sy spenuhnya.mmg berbaloi-baloi.Byk perbezaan yg ketara diantara dia dn kakak2nya.Jadi,sapa yg xmau bg ank susu bdn mmglah rugi yg sgt2.skian.