Sunday, December 07, 2008

Weaning session to My Little Nuha

Hasil bacaanku n also some researches that have been done (banyak dapt info kat MamaMiya punya page...tq kak..you helped me a lot..walaupun kita mungkin tidak mengenali di alam realiti namun alam maya ini cukup untuk membuahkan sebuah ikatan persaudaraan) aku dapati Nuha dah menunjukkan tanda-tanda nak makan...wpun umur Nuha lagi seminggu nak cecah 5 bulan...aku baru je set in my mind to give Nuha solid food time dia da masuk 5mo++... WHO recommended that the baby should be introduced with solid food at age 6mo since masa tu perut baby dah stabil...i've done some tests to Nuha..saja nak tengok whether Nuha da bley makan...n i ikut sebijik test yang cam Mama Miya buat...hikhik..thanks ye kak..for the panduan...n hasilnya mmg sahla anak aku dah nak makan...n now i got a new task to do which is to prepare food for my doter...First time aku masak bubur kat Nuha..campur isi ikan ckit n some carrots..pastu blend and tambah kurma ckit bagi ada rasa...n hasilnya Nuha makan kaw2...aku just suap 3ts bubur je...tapi Nuha ngamuk tak cukup...uiksss...sabau jela anak aku ni....tapi takut jugak.am i too early giving solid food to my baby...konpius....

2 comments:

Anonymous said...

yay nuha berjaya makan & insyaallah dia tak jd picky eater. mesti ummi dia masak sedap

Anonymous said...

mama miya: hahaha..mana ader..ummi dia masak ikut campak jer..n selalu je jenguk ur blog..tgk resepi baru..n sya berkenan sungguh ngan cookies yg miya gonyeh itu...hrmmm..tak sabau nak try