Thursday, July 30, 2009

Kasih suami pada isteri...

"abi, ni dah nak dekat tgh bulan 7 ni...mesti Pa&Ma Ogos dah ada...nanti abi beli ek," (time ni dalam 13hb Julai 2009)
" ummi, abi dah cari Pa&Ma Ogos kat kedai depan opis abi...tapi pakcik tu cakap tak sampai lagi,"

"puan, dah beli ke Pa&Ma bulan ni...saya dah beli...tapi tupun tinggal satu je,"
"alamak...belum lagila...hari tu masa nak gi beli org kedai tu cakap belum sampai lagila...takpe2 nanti saya nak mintak tlg husband saya belikan,"
(time ni dah 25hb Julai 2009)

''uiks, macam mana bleh lupa ni...cuai plak aku...kang tak pasal2 takdan nak beli majalah Pa&Ma ni..aku ni pun satu hal...dari hari tu lagi cakap nak langgan tapi tak langgan-langgan jugak...dah jadi camni baru nak terhegeh-hegeh nak langgan..." aku merungut dalam hati...

semalam...pukul 10.30 pagi
"Hello...sayang kat mana ni...dah habis kes belum," aku menelefon suamiku.
"abi kat mahkamah Bachok ni...Jap lagi nak masuk opis Kota Bharu...ada appointment ngan client...pastu after lunch nak masuk Opis bachok balik...nak jupa client kul 3...napa ummi?"
hmmm...dengan nada yang memujuk " hmm abi...ummi nak mintak tolong boleh...belikan Ummi Pa & Ma...rasanya cam dah nak habis...ummi rasa cam dah habis je...frusttla ummi klu tak dapat Pa&Ma bulan ni...,"

"ok..nanti abi carikan...klu dah habis nak wat camna,"
"alaaaa..abi....ummi tak kira...ummi nak jugak Pa&Ma tu...penting tau...bulan ni pasal penyususn susu ibu...kan bulan ni bulan penyusuan susu ibu...abi kan penyokong kuat breasfeeding ni...please..kut2 mana pun abi kena cari jugak...abi singgahlah kat mana2 kedai buku...frust sesangat klu takleh beli," aku mengharap pada suamiku...

"ok...abi cuba..tapi abi tak tau sempat ke tidak...sebab abi mmg sibuk sangat hari ni,"
"alaaa abi...pleassseee...ummmi tak kira jugak...ummi nak jugak Pa&Ma tu,"....tgk tu...aku klu dah nak sangat benda tu camnila jadinya....

pukul 4.00 petang
"hello umi...tengah wat apa...abi ada berita gembira nih,"
"ummi tengah baca fail...apa bi...abi kat mana ni..,"
"abi baru je nak masuk opis bachok ni...abi dah dapat Pa&Ma...dari tadi lagi abi cari...lepas habis kes kat mahkamah tadi...terus abi cari,"
"abi tak gi opis Kota Bharu ke...kata nak jumpa client?"
"tak...abi tak masuk pun...client tu abi kensel je...sebab cari Pa&Ma nila...habis semua kedai buku kat Kota Bharu abi singgah...tapi semua dah habis...yang jual kat tepi2 jalan ni pun abi cari gak...tapi semua cakap dah habis...ummi nak tau kat mana abi beli...kat umah mak...on the way balik ke Bachok...,"

"abi pusing satu Kb ke...pastu abi patah balik ke Bachok? laaaa sian kat abi...sorry ummi susahkan abi...tak sangka plak sampai camtu sekali....tengkiu sayang,"
"takper...demi isteri yang tersayang..."

air mata ku terus menitis...alahai suamiku...sayang abi....

inilah majalah yang kucari-cari itu...Pa&Ma Ogos




No comments: